Ridning på Spike

Hej!

Idag har jag somsagt ridit Spike. Red på en äng idag med. Hade lite lösgörande övningar vilket spike inte uppskattade särskilt mycket. Testade även lite skänkelvikning, det gick väll inte så jätte bra. Han fattade inte alls vad jag ville. Emelie hjäpte till och tryckte lite på sidan av bogen och så gick det bättre. galopperade lite i snön där han får anstränga sig lite mer för att komma fram. Försökte att samla galoppen ochd et gick ganska bra, han fick ett ryck där han bara rusa i full galopp och bara tvärvände. Men han lungnade ner sig lite när jag röt till hahah!

Det blev även lite stegringar idag när jag övade på skänkelvikning. Några små och en ganska hög enligt mig :)
Så idag fick han jobba ganska rejält. Lite svettig var han efter ridpasset!
Imorgon blir det mer träning för Spike, inte lika hårt som idag. Det blir nog lite tempoväxling imorgon !

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är juh förstor för den där ponnyn!!

2011-02-17 @ 20:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0