Hopplektioner

Tänkte berätta lite kortfattat om hopplektionerna jag hade på sjöstjärnans ridläger.

Först hade vi ett pass: markarbete. Då hoppade vi bara något enstaka hinder på 50-60 skulle jag tro... tränade på att komma rätt in på hindret och rida med bra vägar. Ska jag vara ärlig gick det inte så jättebra... Var inte tillräckligt på med skänklarna stundstal vilket gjorde att jag kom rätt snett in på hindret osv. Men det funkade liksom! Hon vägrade iallafall inte någon gång och jessica sa att jag ändå red henne rätt bra för hon brukar stanna vid hindrena....

Sen hade vi en hopplektion i padocken. Då hoppade vi 75-85 cm. Framhoppningen gick inget vidare, hon var rätt seg och jag drev inte så mycket som jag skulle behöva göra då. Så hon vägra en gång. Men allt efter passets gång gick det bättre och vi hoppade en liten "bana". Först ett rättuppstående på typ 30 sm, sen över till ett rättuppstående på 80 cm och sen 5 & en halva eller vad man nu kallar den (ett rättuppstående och sen en oxer som också låg på 80 cm) Tea var jätteduktig och vi kom över allt felfritt vad jag kommer ihåg!

Smakprov


Sist men inte minst var det dags för hoppning på gräsbanan. Super kul asså! Vi hoppade fram hästarna på ett hinder i padocken, 50 cm högt kanske. Sen hoppade vi fram på två hinder på gräsbanan, en mur och en oxer. Det gick faktiskt jättebra och tea hade rätt fin bjudning till hindrena :D Sen var det dags att hoppa banan (visar hur den såg ut ikväll) Det gick rätt så bra faktiskt, tog lite snäv sväng in på kombenationen men annars tyckte jag att jag hade bra svängar och ett okej tempo. Tea vägrade på krysset, men de var mitt fel... Jag var inte riktigt med och red inte ordentligt men dock tyckte jag att jag kom in mot hindret med en bra väg och fart. Därefter gick allt super och vi tog oss igenom banan felfritt om man bortser från det blåvita krysset. 

//Emelie

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem fick fine? :)

2011-07-10 @ 12:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0