Hopplektionerna

Hej!

Hade tänkt berätta lite kortfattat om hopplektionerna på sjöis. Fick fine igen som jag ville och precis som Emelie berätta hade jag också två hopppass och ett markarbete.

Jag börjar med att berätta om markarbetet. Vi övade med att korta och länga galoppen mellan två liggande bommar. Då övade vi även på att ropa upp galoppsprången mellan bommarna (räckna dom). För mig gick det bra när jag räcknade upp men det gick inte så bra när jag skulle korta och länga utan jag höll mig med 7 galoppsprång och fick varken mindre eller störe antal. Jag tror jag klarade att länga några gånger till 6 galoppsprång men inget mer.

Om man jämför henne från tredagars och nu var hon inte lika framåt och pigg men det var absolut inte så att hon var seg så man behövde driva hela tiden, utan hon var bra nu för jag behövde inte hålla in henne eller driva på henne hela tiden.

Sen hoppade vi lite studs. Det gick jättebra och fine var duktig.Hon kom varken för nära eller för tidigt när hon hoppade, utan vi fick bra språng.



Hoppningen på gräsbanan, där bilden på mig och fine ovanför är tagen.

Vi började med att hoppa fram ett hinder i padocken som låg på ungefär 60. Det gick rätt bra och fine hade fin bjudning. Vi hoppade bara två gånger sen gick vi ut till gräsbanan och hoppade där. Där började direkt det första ekipaget att hoppa banan som var uppbyggd.

När jag hoppade gick det bra förutom att jag glömde av banan efter andra hindret så jag kom lite snett in på tredje hindret, men sen gick det bra och jag kom ihåg banan. Hon gick fint och vi höll ett bra tempo genom hela banan. Men tyvärr så kom vi inte med på hoppning (avslutningen)

Hopplektionen i padocken gick bra, vi fick hoppa 5 & halvan. Sen hoppade vi en liten bana. På 5 & halvan fick vi bara hoppa 80 cm, vilket var lite tråkigt men som sagt spelar inte höjden roll. Sen hoppade vi en bana, det gick också bra förutom att vi kom lite fel in på första hindret.





//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0