Dagens ridpass!

Idag gick det la lite sisådär... Feffe var inte sammarbetsvillig, som vanligt. Hade ju med Daniella så hon kunde påminna mig om min skänkel hela tiden vilket var bra... Hon hjälpte mig en del. VIlle mjuka upp honom i galoppen, så red mycket på mittvolten där underlaget var som bäst eftersom det hade ösregnat nyligen... (var väldigt blött på sidorna) I slutet gick det lite bättre med galoppen, den gångart som också gick bäst idag. Traven kändes bara fel för mig, jag tappade stigbyglen hela tiden och det blev svårare att styra med skänkeln.. Provade utan stigläder i traven vilket gick bättre... Men sen var det ju såå självklart att jag skulle få håll också! Blir så arg! Ställde en del och försökte få honom på tygel, gick väl någon enstaka gång...

Träningen med lätt sits gick väl såådär... Övade inte så mycket som jag hade tänkt men lite i galoppen... Hade dock väldigt långa läder hehe. Så det såg väl ut som att jag studsade upp på varje galoppbild istället haha. Men så var det inte!  















Mer bilder kommer ikväll/imorgon! Har många fler att visa för er!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, du verkar väldigt glad på bilderna iallafall... Är du alltid det eller?

Jättefina bilder föresten!

Urgullig häst :D

Bra blogg, fortsätt blogga!



/Amanda

2011-06-17 @ 22:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0