gästbloggare!

hej alla Emelies & Annas läsare.
Jag heter Rebecca och är 14 år gammal. Jag lärde känna Emelie & Anna genom bulycke.
Jag var på sammar ridläger som dom år 2010, som emelie & anna kanske har berättat.
På sjöis hade jag Meria och var uppspiltad brevid Anna & king.
vi bodde i samma stuga och vi hade jätteroligt, och det är dags igen om 2 veckor och 5 dagar!
iallafall, jag har också ett stort hästintresse och har ridit ända sen jag var 3 år då jag började med en egen häst!
det var en fjording som hette falkon, som tyvärr dog när jag var 6 år.
Sedan kände mamma att jag kanske skulle lära mig alla grunder innan jag skaffade en ny häst.
Så jag blev insatt på en ridskola i kungälv, men sen flyttade vi ut till torslanda. Och så började jag rida på alleby ridklubb, vilket gick bra för det mesta. Men jag var ju så liten, och oerfaren och jag tyckte att det var väldigt svårt när jag inte kunde så mycket. Vi hoppade väldigt högt, och jag hade alldelles för svåra hästar. Jag ramlade nästan av varje gång, så jag kände att det inte var så roligt att rida på den ridskolan. Så jag bytte till bulycke ryttarförening där fanns det olika nivåer och jag började i nybörjargrupp som jag lärde mig rätt fort, träffade många goa stallkompisar t.e.x om ni såg på kvällen är din när ebba knutsson sjungde med josh groban? hon red i min grupp och vi håller fortfarande kontakten. Så efter ett tag så kunde jag rida rätt okej, så jag bytte till en 1:a. Och det flöt på super, sen red jag kvar i den gruppen tills vi blev en 2:a så frågade min ridlärare mig om jag ville byta till en 3:a och det ville jag. Så jag började  i en 3:a, och red klart den trean. Sen slutade min ridskolkarriär där, så jag hittade en medryttarhäst i grannstallet brevid, Remus hette den. Vilket var en häst som hade stått på annas & emelies stall innan, så den började jag på iallafall. Men hon ville inte ha medryttare till sommarn så jag slutade för kanske 2 veckor sedan. Och har nu hittat 4 stycken i ett nytt stall, som det flyter på bra på.
ska kanske börja tävla också så småning om vi får se! Nu kännner jag att jag skrivit allt för mycket :P
ni får ha det så bra, och hoppas ni gillar mitt inlägg ;)
/ Rebecca
här har ni en bild på remus när han stog i emelies & annas stall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0