Hur gör ni?

Hur gör ni när vi snackar om planering och mål inom ridningen?

Brukar ni sätta upp mål och planera in hur passen skall se ut, vad ni ska arbeta med osv eller går ni bara efter känsla dag för dag? Berätta hur ni går till väga!

Måste faktiskt medge att jag nästan bara gått efter känsla senaste månaderna men jag tycker dock det kan vara bra att planera, för att undervika liknande pass flera på raken och dessutom hålla en ungefär koll på vad man gör. Sen händer det ju såklart att man inte följer "schemat" till prick och punkt, men i stora drag.

Igår satt jag och funderade över följande pass tills juni´s slut, sen kommer jag inte rida knorren för ens i augusti igen... Åker ju upp till stugan och lever livet där i tre veckor, utan kompisar, utan umgänge, uten f*ster och utan allltt! Tråkigt att inte få träffa feffe & alla andra, menmen. Jag klarar mig förhoppningsvis, jag har ju intenet iallafall!

Till ämnet igen, eftersom jag inte får hoppa ska jag försöka förbättra mig och feffe i dressyren under kommande veckor och dessutom bygga upp lite muskler, ett bra sätt är ju att klättra osv. Men jag behöver tips på hur man på ett bra sätt bygger upp muskler genom ridning i padocken... Några övningar kan jag ju men jag vill ha ett stooort utval så ridningen inte blir uttjatad! Så har ni nåågot ynka liiiitet tipps eller övning! Ta gärna dig två sekunders tid till att slänga in en kommentar! Då blir jag mer än glad, de som kommer med bra tips & övningar får såklart länknigar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0