Roligast på länge!!!!

Gud vad kul jag hade idag, vi åkte ännu en gång till cha am över dagen och besökte ett ställe som heter Cha am atv park. Det är som en park där man kan åka fyrhjuling i en terrängbana, hästridning, bågskytte, paintball, och andra skjut saker. Det vi gjorde först av allt när vi kom dit var att åka fyrhjuling, åkte HELT SJÄLV, hahah nöjd. Fick en söt rosa och var skit rädd först i början men sen flöt det på. En sak som jag inte ska göra nästa gång är att ha på mig vita kläder och sen åka i vattenpölar och gyttjepölar, = inte vita kläder.

Nu till det roliga! Fick rida i en halvtimme och det var faktiskt ganska roligt. Fick en häst som var runt 155, brun tyvärr vet jag inte namn eller ras, men jag tyckte att han såg ut att vara korsning mellan arab och något. Red i deras paddock och i början var han hur seg som helst, fick skänkla på ordentligt några gånger, men sen när jag fick spöt, hbehövde inte ens använda det, han gick på bra och hans gångarter var faktiskt okej, galoppen var nog skönast, han hade ett stort steg, men var ganska muskelös och orkade inte riktigt hålla igång. Vid sidan om såg jag några bommar  och hinderstöd och gud vad hoppsugen jag blev! Men dem hästarna har inte lärt sig att hoppa ännu och ingen av dem som rider på det stället är hoppkunniga.

Efter att den halvtimmen gått så åkte jag fyr hjuling igen med david och blev ännu smutsigare. HAHHAHA, blev jätte rädd när den gick sönder, det gick inte att styra så fick typ panik och glömde hur man bromsa så råkade köra ner med ett däck i ett dike så dem fick komma och hjälpa mig. Lite roligt var det allt.

Hehhehe, mamma var så snäll så jag fick rida en gång till. Fick samma häst och nu hade jag spö från första början. När jag höll på att skritta fram såg jag att två killar tog fram några bommar och "sockerbitar" (däck) och sa att jag skulle få lära den att hoppa. Hann inte smälta det ordentligt så bara nicka och sen fortsatte att skritta, när jag hade värmt upp i trav bad han mig att komma på det första hindret som låg på 50 cm, alltså inga höjder eftersom att dem inte lärt sig hopptekniken ännu. Travde mot hindret och han var ganska tveksam, travde på ännu mer och när det någon meter kvar drog han ner huvudet och "lukta" typ på bommen, fick upp hans huvud ganska snabbt och vi kom faktiskt över "hindret". Blev inte något hopp men det var jag tänkte på var att jag skulle komma över det. Kom ett par gånger och för varje gång blev han säkrare och säkrare. Sen tog vi det i galopp, då tog han ett litet skutt. Hoppade det hindret ett par gånger, sen tog vi nästa hinder igen som också var runt 50 cm, han snubblade några gånger över hindret, kanske för att han börja bli trött, han orkade inte riktigt vara med, så tog det en gång till efter att han snubbla och sen galoppera ett varv, trava ett varv och skrittade sedan av, mamma filmade och tog kort men kameran är död så bilderna kommer imorgon. Videon från när jag rider på stranden och videon från när jag hoppade kommer inte förens jag åker till bangkok, alltså den 27, internet är för segt här så det går inte att ladda upp :/

Ha en trevlig midsommar!

// ANNA!


Kommentarer
Postat av: Sarah Ahlsten

Hej! vad trevlig dina poster verkar vara! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Hoppas du har en kul vardag =)

2011-06-28 @ 14:39:12
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0