duktig

Hej

Kommit hem från en lyckad dag i stallet faktiskt!

Fixade allt och sen gick jag för att hämta honom, såklart har han rullat sig föör mycket, så stod och borstade ett tag med anna, hehe... Väldigt jobbigt! Och sen var det dags att rida ;)

Var bara tvungen att rida i padocken idag, för ville ta en galopp och dessutom är han lite lugnare i padocken, där rusar han inte och stressar inte upp sig som han gör ute.


Såhär hittade jag honom i hagen.... och såklart är det lika illa på andra sidan också!







Arbetade med volter, skänkel & vikthjälperna, min sits och lite annat smått och gott! Tog fram tre bommar också som jag skritta & trava några få gånger över också.... Kul! Feffe var väldigt posetiv till ridning idag och var till en början väldigt pigg för att vara Feffe, men under passets gång minskades hans energi lite, förut i galoppen! tränade utan stigbyglar lite i trav. Men de gick ju inte så bra från min sida... Under vissa stunder var jag lite för hård i handen kände jag, och de är väl faktiskt den sämsta egenskapen inom min ridning. Koncentrerar jag mig inte blir jag lätt lite hård i handen och tar gärna lite för mycket i tygeln utan att stänga handen liksom.. Så det är något jag ska träna mycket på nu under våren, och såklart min sits hihi! 

Väldigt nöjd med passet från Feffes sida, för han var framåt även fast de inte va så mycket fart i han hehe.. Tog två galopper också och gick jättebra. Tror Feffe uppskattade att få galoppera av sig lite också! För det gick snabbare än vanligt, arbetade med att korta galoppen och länga på längsidorna, men de gick väl lite si sådär... 

Finns en väldigt bra beskrivning utav passet, Ferdinand var duktig men inte jag, hehe! Behöver verkligen träna upp mina benmuskler så jag kan ta i lite mer och styra mer med benen ;)









Håll utkik, lovar att en video kommer på när jag rider! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0