Ferdinand

Hej där!

Har precis kommit innanför dörren, nu äntligen är jag hemma från Ferdiand. Kom inte ut till stallet förens 4 eftersom min kompis skulle hängt med, men hon dök inte upp. Ska egentligen inte ta upp sånt här i bloggen, men jag hatar verkligen personer som bestämmer något med än och samma dag har dom tydligen ändrade planer!



Kände verkligen inte för att rida pga mit sura humör osv. Så jag tog ut han på en promenad, han gick väl sådär, var tvungen att driva, smacka och driva heela tiden på dit vägen. Och sen när vi var ute vid en lite större väg så vände jag, sen trava han som en galning, jag ryckte tag i grimskaftet och vifta lite med det och feffe ställde sig på bakbenen, hahahhaha, fast bara väldigt lågt. Asså den hästen blir bara galnare & galnare. Samma sak här, han har aldrig stegrat med mig, varken på eller med mig brevid.



Jag är faktiskt lite missnöjd & besviken på Feffe... Att han ALDRIG kan ge efter, lära sig & lyssna till sin ryttare. Jag har nästan tappat lusten för att fortsätta på Feffe, jag har liksom stått ut med hans dumheter och hur besvärlig han är i mer än 1 år, och hans problem är inte små längre! Han dummar sig i både box, vid hämtning från hage, vid ridning & vid promenad. Jag tror jag får krupp! Kärleken till honom räcker liksom inte. När jag inte är där saknar jag honom inte, de har jag inte gjort sedan han flyttat...

Mer bilder kommer snarast! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0