Hem ljuva hem!

Hej!

Jag har nyss kommit hem från några timmar i stallet. Blev ridning på Kepsen, halva  i paddocken och sen ut. Tyckte inte kepsen var så koncentrerad på mig otan allt omkring, men det blev bättre efter vi travat ett par varv. Arbetade mest i traven, ökade, minskade. Gjorde en del volter också. Daniella hoppade så han drog sig kanska mycket mot hindret.

Sen red vi ut, tog ett par galopper och för en gång skulle fick jag vara först, eller typ 1 gång. Men kepsen skötte sig bra ute. Han höll samma tempo i galoppen och jag kände verkligen att han lyssnade. Fast han ville inte lyssna när vi skulle sakta av utan han ville galoppera mer och mer. Det blev inte så lång tid i stallet idag eftersom jag fick skynda mig lite för Mamma fyller år idag. Och jag måste berätta till er att det inte kommer bli så mycket bloggande från Torsdag till Söndag för då ska jag iväg till Vinterlandet! hahh, ska iväg till sälen och även trysil. Blir en sista skidresa för i år. Det enda som fattas är väll att jag bryter benet och hela sommaren är förstörd. Ingen ridläger och inget bad i Thailand. Men nu ska vi inte tänka på det negativa hehe, det blev ett par bilder idag.

Daniella är fotografen till bilderna på mig och även dem på chilli. Förlåt daniella. Men korten blev inte alls bra heheh!


Riktigt snygg bild, host host














En arg liten spike får avsluta bilden, jäklar vad tjock han är. Man tror inte benen och huvudet hör ihop med magen hha!


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; tack! :)

många har faktiskt inte en aning vad de skriver om. Läste på en blogg som hade hot or not. det var en hoppbild som hon kommenterade:

undertrampt: bra, hoppar ifrån bra

form: not, en häst som hoppar ska inte vara i form.



grejen var den att hästen hade hoppat av lite för sent så den kom nära hindret= böjde på nacken....

2011-03-20 @ 15:15:09
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; precis, känns som en del inte alla gör det för att de hoppas få en stor blogg precis som mupparna^^

2011-03-20 @ 15:38:11
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; nä det tycker jag inte =P finns bloggar som är mycket värre ;)

2011-03-20 @ 15:48:55
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0