Hemma från Nina

Sitter här och har nyss läst igenom massa kommentarer från er! Jätte kul att ni kommenterar. Men nu till Nina. Det gick ganska snabbt i stallet, fixade all mat och mockade på 30 minuter ungefär. Sen tog jag in Nina. Hon var så gullig när jag skulle hämta henne, när jag var 10 meter från henne så gnäggade hon och kom travandes mot mig. Så söt! Inget hon brukar göra.

Nina är riktigt kräsen kan jag säga, hon gillar inte den maten hon har fått nu och nästan hela krubban var fylld med mat idag igen. Så tog in henne i boxen och kolla om hon ville ha, men det ändå hon gjorde var att kolla på den och sen vände hon sig om och letade fram lite rester av höt.

Så nu får Nina ingen kraft utan hon får bara hö fast extra mycket. Anneli ska fixa fram någon annan kraft snart tror jag. Tror det blir kornkorss med någonting. Vad äter era hästar?

Tog en kort promenad med henne också, tror nina uppskattade det för hon kollade på mig och puffa på mig hela tiden. Men när det var dags att ta ut henne till hagen så protesterade hon. Hon ville inte alls gå ut i hagen. Det var som att hon sa, vi som hade det så mysigt och nu tvingar du ut mig i den äckliga hagen men dessa tråkiga hästar?

Men fick ut henne till slut hehe.

Bilder kommer snart, så ni får hålla utkik
Men ni får en gammal bild på Nina.




Kommentarer
Postat av: beatrice

Åh tackar, desamma :)

2011-03-12 @ 16:47:47
URL: http://beatriceks.blogg,se
Postat av: Carolina

så söt häst!

2011-03-12 @ 17:23:24
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack så mkt, detsamma!

2011-03-12 @ 17:30:24
URL: http://ridbloggisarna.blogg.se/
Postat av: beatrice

tack så mycket, desamma :)



fråga en fråga i min frågsestund vettja

2011-03-12 @ 18:20:47
URL: http://beatriceks.blogg,se
Postat av: vicky

ojoj vilken stor hage! (Y)

kan berätta vad min häst får som kraft sammanlagt per dag: 6 dl havre, 4 dl mineraler, 3 dl betfor (torr, blöt blir det mycket mer), 2 dl foderjäst och ett mått salt (vet inte hur mycket det är haha) det får han pga av att han inte kan ha saltsten då han slickar upp den försnabbt ;) min ponny får inte så mycket kraft eftersom energi- och näringsinnehållet i högilaget är tillräckligt högt för den träning han är i nu :) lång kommentar haha :D

2011-03-13 @ 00:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0