Lite åsikter...

Har tänkt på det här med lite klagande osv...

Egentligen bryr jag mig inte speciellt, för jag vet vad jag behöver öva på och inte inom ridning. Och att folk säger nedlåtande saker kan till en början såra mig men, det är ju för fan bara att skita i det och fortsätta med livet? Har lärt mig att inte fastna vid saker och ting - avundsjuka och andra onödiga komentarer, nedlåtande saker osv är inget jag bryr mig om. Det finns ingen orsak till det.

Och nu till ridsammanhanget. Vilket är väldigt viktigt. Som sagt klagar folk på mig och Anna som galningar, men vi alla inom hästsporten måste respektera varandra, ingen rider exakt likadant och alla har olika åsikter om saker och ting inom ridningen.



Bara för att tex jag inte rider på samma sätt som Anna, Dressyrmupparna eller Malin Bayard betyder det inte att mitt sätt att rida på är helt fel. Det är som när man tar sig an problem.. ett sätt fungerar inte på alla. Man måste bara hitta rätt sätt för att lösa det, och det är väl lika så med ridningen. Man måste hitta rätt sätt att rida hästen för att kunna samverka och ha roligt tillsammans. Det vill säga att jag kan rida med lite olika tekniker på olika hästar, endast för att ridningen ska fungera mellan ryttare och häst!

Sen är det ju en sak med grunderna, men dom brukar ju nästan alla hålla sig till? Jag tycker vi i hästvärlden hakar upp oss på lite för mycket saker och detaljer i hur ridning ska se ut. Trivs hästen och mår bra utan att skadas när en ryttare rider den på ett sätt, ska hästen ridas så. Och inte på ett annat sätt som ALLA andra rider bara för att det är det idella ridsättet och för att alla andra rider så... Någon som håller med mig?



Ni får tycka vad ni vill. Och jag tänker inte säga att ni har fel, för vi alla tänker olika om saker och ting! Jag är nöjd med vad jag tycker och om ni inte håller med mig, bryr jag mig faktiskt inte.

Puss på er alla som tog er tid att läsa och engagera sig!

Vad tycker ni, berätta om din åsikt för faan :D


Kommentarer
Postat av: Amanda

Håller med dig faktiskt, mycket de där med att man ska rida så man vill och kan bara hästen trivs och sånt. För de är ju det viktigaste, vem vill liksom rida en sur och uttråkad häst som mår dåligt? ;O



Bra blogg, och braaa uppdatering! :D



Kramar!

2011-03-31 @ 21:10:32
Postat av: victoria

det är ju först och främst viktigast att hästen mår bra som du säger :D men jag antar att folk klagar på dig/er för att ni inte rider som man "ska" (alltså så man får höga poäng på dressyr eller hoppning (tid (låg tid) eller stil)). Jag skulle inte lägga upp filmer på mig när jag rider om det inte ser "snyggt" ut, för jag vill rida som man "ska göra". Hoppas du fattar med alla paranteser och "-tecken (och när jag skriver ett ord inom " menar jag att andra säger så, typ som att en tränare säger "du ska rida mer upprätt" eller något) :)

2011-04-01 @ 20:13:37
URL: http://victoriaaulin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0