Min "önske" framtid

Hej!

Sitter och tråkar här hemma, pluggar. Sånt som man måste göra ibland. Men kände att ett inlägg kanske kan pigga upp min hjärna och lite sånt! Så här har ni lite om hur jag hade velat att min framtid skulle se ut.

Till en början hade jag viljat lära mig lite mer om hästens häsla osv så jag skulle kunna mer än vad jag kan nu. Jag skulle vilja ha en ponny tills de år jag fyller 18 och hade gärna velat starta några klasser i hoppning. Jag vill verkligen ta vara på min tid när jag är så pass liten och lätt att jag kan rida ponny. Helst hade jag velat ha en egen gård, där jag kunde få bestämma rutiner och ha mina egna regler. Kanske ha någon inackoderad?
Jag vill börja på ett ridgymmnasim/djurgymnasium och hitta ett framtida jobb inom djur, helst hästar. Då dom är mitt största intresse.

Under senare år hade jag velat ha ett stort stall, med inackoerade, tjäna pengar på bara det och slippa jobba förutom i stallet. Det hade väl varit min dröm, men att jobba bara i ett eget stall skulle jag tyvärr inte komma såå långt med, skulle i alla fall inte haft mycket pengar över till andra nödvändiga saker isåfall t.ex som kläder, mat osv.

När jag var liten ville jag alltid bli en elitryttare, men de är inget jag fortfarande vill. Skulle inte vara berädd på att resa runt i europa osv för att rida, hade inte klarat av att lämna mina vänner, min familj och hade aldrig klarat pressen: Jag måste vinna, annars tjänar jag inte mycket pengar... Ni fattar?

Men sen är jag inte säker på om jag skulle kunna klara av att lämna mina medryttarhästar, bara sådär. De hade blivit "några" besök per år om jag fick bestämma...

Vad är era drömmar, eller har ni ens några?


Kommentarer
Postat av: Josefin Vestre

Tycker ni kan gå på Svenljunga naturbruk tsm med mig !

Skit bra gymnasie, man sover där o så! :D

SUPER BRA verkligen, så där ska ni gå tkr jag ;)

2011-03-09 @ 21:41:55
URL: http://josefinvestree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0