Nöjd Anna

Hej!

Har nyss kommit hem från stallet, emelie följde med och fotade. Tog in honom direkt när jag kom och bytte sen om. Borstade länge och mycket idag, han fäller ju så mycket så det blev en del tussar hehe. Nu till själva ridpasset, hade lite för korta stigbyglar och hade tänkt att länga dem något hål men Emelie är ju så duktig att hon drar av hela stiglädret. Man kan väll säga att hon är duktig?
Sen gick det inte att länga så sket i det.

I början var han ganska hetsad för dem släppte in hästarna och det var ju jätte instresant enligt honom. Så han ville inte gå i form, men sen efter ett tag gick det mycket bättre. Han började lyssna mer och gick för det mesta i form. Början av traven ska vi inte sncka om, det var katastrof i början, han drog upp huvudet och var stark i munnen. Men efter halva passet gick allt jätte bra, eller det mesta. Han var inte stark i munnen och gick på tygel för det mesta.

Tog en galopp i paddocken, det gick jätte bra säger jag bara, han galopperade på bra och håll samma och bra tempo.
Sen red jag ut, tog en kort galopp och sen skrittade jag av honom. Juste, glömde ju berätta att jag lösgalopperade spike igår. Det gick bra förutom att han hoppade ur paddocken två gånger, bus ponny säger jag bara. Eftersom inte internet funkar i skolan så hann jag inte ladda upp bilderna från igår. Så dem kommer nu istället, och dem bilderna jag tog idag kommer senare i ett inlägg!!


lite bilder när jag lösgalopperar spike, sen kommer bilder på kepsen!






















Dagens övning med spike




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0