Rida på feffe, rodeohäst!

Hej där!

Kunde inte vänta med att berätta vad som hände idag, hehe. Så blir det alltid, men men.

Solen var ju framme när jag kom och jag var såå glad och på ett väldigt bra humör, så jag tog in feffe direkt, lyckligtvis gick han med på att gå in direkt, även fast solen var framme, blev förvånad.

Fick syn på feffes rumpvärmare, haha. Mer om det i senare inlägg. Iallafall, jag red på samma väg som förra veckan, vågar inte prova att gå över järnvägen (tror att ett tåg ska komma och köra över oss och sånt, hehe..)



Feffe var rätt seg från stallet, ville inte trava och sånt. I traven blev han "lite" pigg. Hehe, sparka bakut en gång och var allmänt tittig på ditvägen ;O Vilket han aldrig är! När vi kom till slutet av vägen så vände jag och feffe började som vanligt att småtrava och var skitjobbig, fick han i skritt lite iallafall och när han tillslut lugnat sig och jag trodde faran var över, så får han ett litet spratt och bockar ;O Aldrig varit med om det på Feffe, han är ALLTID så snäll! Sen sprang han i full galopp hem, hehe. Men fick såklart stopp på han efter typ 15 meter.
 
Han fortsatte att smågaloppera på stället och sånt, så jag bestämde mig för att hoppa av och leda han hem så han skulle bli lugn. DÅÅ gick det lite bättre, han var bara stissig och travade men när han slutligen fick syn på stallet blev han lugn, promenerade typ 10 minuter med han så att han skulle bli avskrittade ordentligt efter.

Sen stretcha jag hans hals, försökte med benen också, men de gick inget vidare.

Allvarligt talat så var de här den vildaste turen jag haft med Feffe, han har ALDRIG bockat med mig, och dessutom ALDRIG sparkat bak ut på DIT vägen. Hehe, undra vad Feffe får för sig på onsdag?

Här har ni några bilder på Feffe, ska visa hur pannbandet ser ut på han också (de jag köpte på horse show)


Om ni undrar var luggen tog vägen, la jag den bakom nackstycket ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0