Ridning på Kepsen

Hej!

Nu har jag äntligen kommit hem från stallet. Blev sjukt sur över att det snöade förut men när jag väl hade hopppat av bussen till stallet så kom solen fram! Blev på ovanligt bra humör och för en gång skull så gick jag "långsamt" till stallet.
Nu till ridpasset, eftersom jag hade insläpp så tog jag in han innan och borstade och fixade så han skulle vara klar till Insläppet så det bara var att rida iväg efter. Självklart så ville inte valackarna Bosse, Twix och Harry in. Eller det var Harrys fel att dem inte sprang in eftersom han sprang runt och "spelade" upp dem andra och naffsa mot dem hela tiden. Så vi stod och ropade och Jaana försökte mana in dem mot stallet men det funkade inte, vi stod väll där i 10 minuter när det inte ens tar 5 minuter att släppa in valackarna.

Idag blev det en liten tur i skogen, det var ganska bra underlag, gick till och med att trava på vissa ställen. Men vid en raksträcka så ville tydligen Kepsen inte Trava utan han tyckte att vi skulle galoppera så han velade med huvudet och kasta det åt sidorna. Men lyckades få ner han i hyfsad sanlad trav igen.

Det blev även lite utforskning men det gick inte så bra så vi red tillbaka till stallet och red litei paddocken. Övade lite med sitsen och det gick ganska bra. Bättre en förra gången, om jag får säga det själv så gick det mycket bättre än förra gången. Studsade inte lika mycket idag hehe. Gjorde lite skänkelvikning i skritt och lite trav. Gick jätte bra! Jätte nöjd med han!

Senare ikväll ska jag visa mina skills på paint där jag visar dagens övning på Kepsen!
Tyvärr blev det inga bilder från dagen så kameran på mobilen dampa och glömde den vanliga kameran hemma :/
Men det blir inte ett bildlöst inlägg, ni får lite äldre bilder!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0