slapp pass

Hej!

Har nyss kommit hem från några timmar i stallet. Fixade iordning allt ganska snabbt men stressade ändå inte. Det som tog
lång tid var att borsta rent Kepsen. Han älskar att rulla sig och speciellt i lera. Tur att han har halstäcke, men på något sätt så fick han lera under täcket vid halsen. Kepsen lyckas med allt. Var inte så fräsht att ta av hans täcke kan jag säga. Hela ena sidan var full med lera. Hoppas verkligen det blir en torr sommar. Annars blir det LÅNG borstning.

Red lite i paddocken. Blev ett ganska slappt pass idag, red alla olika vägar och tempot. Korta på långsidorna och länga på kortsidorna och sen bytte jag, länga på långsidorna och korta på kortsidorna. Samtidigt så hoppade Daniella med chilli. Såg rätt bra ut. Jaana red Spike också, Spike var på riktigt bus humör heheh.

Men efter typ 40 minuter i paddocken red jag och Daniella ut i skogen. Vi red till ett ställe som kallas för "vita hästen" där jag skulle ta en kort galopp. Danella stanna i skogen när jag gick ut på den vägen och galopperna upp för backen. Påväg ner trava jag men rätt som det var så tvärnitade han och vände, han kastade sig åt sidorna och jag fattade inte alls vad han höll på med. Inget han brukar göra. Såg sen att det var några som eldade brevid vägen och andra sidan ängen satt den också några som eldade. Men galoppernade tillbaka och in i skogen igen. Kepsen var jätte pigg inne i skogen och hoppade över dikena och skulle gå in i alla träd. Så det var bara att släppa stigbyglarna och upp med benen haha!

När vi nästan var framme vid stallet så fick han förs sig att "klättra". Så han ställde sig på en stor sten med framhovarna och såg riktigt nöjd ut.. Kepsen är så rolig...

Efter passet så fick han lite godis och jag borstade av hans leriga ben ordentligt. Men dem kommer bäll blir lika leriga imorgon..

Vill ni se bilderna från dagen så får ni hålla utkik. Kan komma om en timma eller senare ikväll!




Kommentarer
Postat av: Erika

sv: Tack detsamma :)

2011-03-13 @ 18:22:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: tack!:) Själv tycker jag den är ful och vill fixa en ny:P

2011-03-13 @ 18:35:36
URL: http://memylifemyhorse.blogg.se/
Postat av: Marre& Becka

Fin blogg! :D ställ en fråga i vår frågestund :D

2011-03-13 @ 20:09:43
URL: http://dressyrponnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0