Snabb stalldag!

Hej!

Nu tänkte jag berätta lite om stalldagen. Var ju i två stall idag, fattade inte hur jag hann med två ställen på så kort tid. Men började att åka ut till Nina. Lite sur var hon när jag kom ut i hagen för att ta in henne, det var ju så fint väder och hon ville gå runt och leta fram lite gräs. Men hon gick med in ändå.

När vi mockade så såg jag att hon inte äter hennes mat, nästan halva krubban var full med mat, så jag testade att ge henne lite från handen, hon glufsa i sig det men sen såg man hur hon spottade ut allt. Så fick skicka iväg ett sms till hennes ägare Anneli. Vi fick släng allt och göra ny. Fick bli lite kornkross och lite mussli, blandade ordentligt så hon äter upp musslin också.

Idag blev det inget ridet, pysslade om henne istället och kollade såret, det såg riktigt bra ut. Eller såret var ju inte så farligt, utan bara ett stick sår..

Efter nån timma hos Nina åkte vi till huke där kepsen och spike står. FIxade iordning allt ganska snabbt, stressade inte eller så utan allt bara flöt på. Det blev lite ridning i paddocken och red även ut en kort stund.

Övade lite sitsträning och Emelie hjälpte mig, skulle träna på att sitta ner men det funkar verkligen INTE!
Jag kunde sitta i hans förra sadeln och andra sadlar som vi använder till han ibland, men kan inte sitta i hans nya dressyrsadel. Någon som har några tips?



Kepsen var lite sur på Bosse som naffsar på hans bak..

Mer bilder kommer senare så håll utkik!!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Hmm..jag har inget vidare tips om sitsen..men det är bara till att träna mer, knip lite med knäna fast spänn inte dig för då studsar du bara, läng stiglädrena (det hjälpte mig), fram med överlivet och försök sitta på rumpan och slappna av.



Rid barbacka och trava mycket.. det är ett bra sätt att träna på.



:)

2011-03-05 @ 19:20:17
URL: http://scindianvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0