Svar på frågestunden!

Hej!

Nu är det dags att besvara alla frågor, blev inte så många som vi trodde, med detta får räcka!

jojo om Frågestunden fortsätter!!:

Hej!

En fråga till Anna, vem gillar du bäst, Kepsen, Spike eller Nina?

Emelie, Hur länge har du ridit?

Svar Anna: Jag har inte direkt någon favorit, alla har olika personligheter så kan inte direkt välja någon utav dom ;) Spike är rolig eftersom man aldrig vet vad som ska hända och man får se framgång i hur han utbildas. Nina är lite av en "problem" häst och var till en början rätt aggresiv men jag älkar att se hur hon utveckals, blir snällare och lär sig lita på människor. Kepsen är snäll och de är han jag kan göra mest på, han är mest utbildad och van vid de mesta. Men det är ändå inte så att man kan sitta där och "åka" häst på han.

Svar Emelie; Där har jag väl lite olika svar, under den tiden jag ridit konstat, så är det väl 6 år, men gjorde ett uppehåll efter jag ramlade av. Började när jag var 7 år och nu är jag snart 15, fast som sagt blev det ett uppehåll på ungefär 1,5.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Carro om Frågestunden fortsätter!!:

Anna, du har ju 3 hästar som du rider. Hur kunde du hitta och få dem så enkelt,jag har försökt nu i 1 år och har ännu inte hittat en!

Svar; När Emelie började på Svante, som stod i huke förut. Blev lite avundsjuk eftersom jag också hade letat efter en medryttarhäst men hittade ingen. Bad Emelie om hon kunde fråga om de fanns någon som ville ha hjälp i stallet, så Emelie och jag kunde rida tillsammans!
Som tur var fanns då Nina där. Jag provred henne ett par gånger för första gången var jag osäker om jag ville ha henne. Men efter några privridningar så beslöt jag mig för att ha henne.

Efter många månader med Nina fick jag beskedet att Nina skulle flytta till partille. Jag blev lite besviken och så eftersom jag inte visste om jag skulle få fortsätta med henne för mamma och jag kunde inte rida med Emelie mer.

Förra året under horse show så gick vi runt på mässan och där traffade jag Jaana. hahahah, såg henne inte så när hon såg mig så drog hon tag i min arm. Jag trodde någon skulle sno min väska. Men iallafall, hon frågade om jag ville börja på Kepsen och senare på Spike. Visste inte vad jag skulle säga, var jätte glad! Hon sa att jag skulle tänka på det och fråga mina föräldrar och ge besked så snabbt som möjligt. Sån tur har jag så snälla föräldrar så jag fick ha Kepsen och Spike!

Det var ungefär såhär det gick till.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

josefin
om Frågestunden fortsätter!!:

Hej! Tycker ni har en jätte bra blogg, följer den varje dag hehe.!

Emelie; Det fanns inga pappaer på hur gammal Feffe är eller? Och du skrev att han var runt 25-27 eller vad var det?
Men är han inte väldigt gammal för att bli riden? Eller ni kanske inte rider så hårt eller så?


Svar; Hehe, tyvärr finns de inga papper, så vi vet inget om ålder, härstammning 100% säkert om feffe. Men Veterinär har kollat hans tänder, och gissar på att han är mellan 26-29 år gammal. Min lilla tjockis är rätt gammal nu, kan man säga!
Som sagt är han rätt gammal, men han uppskattar att få komma ut och röra på sig då och då, har har rätt mycket krut i sig, iallafall på hemvägen haha. Och såklart kör vi inte hårda pass på han, just för att han är rätt gammal.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Liza om Frågestunden fortsätter!!:

Hej! Grymt fin blogg!

Nu till frågan, hur länge har ni vart medryttare på era medryttarhästar?

Svar Emelie: Jag har ridit på Feffe sedan december 2009. Så det är ungefär 15 månader om jag inte räknar fel?

Svar Anna: Jag började på Nina i november 2009, och har ridit på henne sen dess. När nina flyttade i början av april så erbjöd Jaana mig att få börja på Kepsen och spike, så jag kunde rida kvar på huke!

-----------------------------------------------------------------------------------

Elin om Frågestunden fortsätter!!:
Till Emelie; Skulle vart kul att se en video på dig och feffe, har ju bara vart på Anna. Skulle ni kunna fixa det?

Anna; Hur blev du medryttare på Kepsen och Spike?

Svar Emelie: Jaa, det tycker jag med! Och ska försöka fixa det snarast! Kanske blir på onsdag om Anna hänger med, så ni får övertyga henne att hänga med!

Svar Anna: Kolla på frågan ovanför så får du ett bra svar, hoppas jag?

-----------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Jenny

Fin blogg! Hur länge har du ridit feffe?

Svar; Kolla på en kommentar lite längre upp så hittar du ett bra svar!

------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Anonym

Har någon av er en systemkamera? Vissa bilder ser tagna ut med digital och vissa med system.
Kram!

Svar; Nej, ingen av oss har en system. Men vissa kort som är tagna med våra digitalkameror, när de är bra ljus osv ser ut att vara tagna med system, eller? Vi båda vill däremot införskaffa oss var sin system! Så ni kan få se ännu finare bilder!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni blev nöjda med svaren ni fick! Om ni vill att vi ska fixa en ny frågestund snart är det bara att säga till!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0