Uteritt

Hej!

Har nyss kommit hem från en lång dag i stallet, eller kom dit vid halv 4 och var där till 8 heh. Men red ut på Kepsen, han fick även nya skor i förmiddags. Det blev en tur till kättilsröd. Ganska bra på vägarna, lite is men antingen gick det att gå förbi eller så funkade det att gå över isen. Tavade mycket, och tog även korta galopper. Riktigt härligt. Det var längesen jag red till kättilsröd och kepsen tyckte det var riktigt roligt. Han ville helst hålla igång tempot hela tiden. Och en sak måste jag berätta! Jag fick vara först idag, det gillade både jag och Kepsen, då kunde vi håll det tempot vi ville, eller det tempot jag ville hahaha. Om Kepsen fick bestämma skulle det vara rejs hela tiden ahaha.

Blev en tur på någon timma skulle jag tro. Ni kanske undrar varför jag red Kepsen idag och det är för att jag tar dem idag och imorgon för jag ska bort på torsdag och kommer inte he förens Söndag kväll så nu tar jag igen dem gångerna jag missar, alltså Fredag och Söndag. Så ni kan ju gissa vem jag ska ha imorgon, lille spike. Blir lite jobbande i paddocken. Hoppas Emelie följer med så det blir lite ridbilder, men tror inte hon ska med för hon ska troligtvis sola igen. Det bajskorven!

Bilderna från idag kommer imorgon förmiddag så håll utkik!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0