Utrustning till bosse & Feffe

Hej!

Tänkte berätta lite om vad jag rider med för utrustning på Feffe, och bosse.

Ferdinand;
- vanligt träns med tredelat bett. Vill ha ett pularträns, mest för de är rätt snygga, men när jag tänker efter skullle de nog inte suttit så fint på feffe.
- Dressyrsadel med stora "knästöd" kommer inte på vad de heter hahah, rätt sent nu så min hjärna tänker inte men men. Den sadeln är i allafal underbar att rida i!
- Benskydd - bak. Fram vid hoppning och uteritt, klättring osv.
- Schbrak, aldrig vojlock.

Feffe har inga hjälptyglar. Men när jag började på han använde jag halsförlängare att tag, men de e ju lite fusk enligt mig och feffe ska dessutom inte behöva arbeta så mycket nu när han är gammal.

Bosse;
- Ett aachenträns, med tredelar (tror jag, hehe. La inte märkte till vad han hade för bett, inte helt säker på om de va ett aachenträns heller, haha. Lite glömsk)
- Martingal, för att han håller på lite med huvudet i traven (dock inte med mig senast)
- En allroundsadel, sådär skön, men tror de är för jag är van vid dressyr. Iallafall skön att rida trav i ;)
- Benskydd fram, med stjärnor på (a'
- Schbrak 

Tills nu på söndag får jag ta reda på lite mer känner jag :)

Vad brukar ni rida med?






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0