välj!

Hej

Kom och tänka på anlagda ridvägar & fick en tanke om vad jag tycker om dom osv...

På Ferdinands nya stall finns de anlagda ridvägarna precis utanför stallet, eller ska jag vara ärlig så ligger den första typ 20 meter bort men ni fattar?

Iallafall, själv tycker jag att anlagda är mycket bra, dom är ju liksom till för hästar, och oftast är det väldigt bra underlag, som ifeffes stall. Dom vägarna där har rätt mycket mjukt grus så där går det att rida i alla gångarter. De händer ju ofta att under sommaren, att vägem hårdnar eller liknande för att de är för lite grus osv. De problemet kommer nog inte jag ha.

Såhär ser vägarna ut i Feffes stall, första bilden har ni på en anlagd, och de andra är en vanlig grusväg ;)






Nu fick ni två flugor i en smäll, haha. Ni fick se stallet i bakrunden!

På huke har vi anlagda ridvägar en bit bort, kanske tio minuters skrittavstånd och sen kan man rid hur långt som helst på dom nästan, men det är väldigt många som rider på dessa vägar, finns en liten ridskola vid de vägarna och sånt, så dom är oftast lite hårda... Men man kan såklart rida där utan problem ändå! :D

Måste bara tillägga att jag älskar skylten, haha... Att dom tar sig tid och lägger på oss ridmänniskor, varnar allt vanligt folk för ridvägarna! Haha, så snällt av dom asså! :D





Vi hade faktiskt bra väder här i göteborg.. Men de ser man inte på bild.

Stigar är faktiskt mysigare än anlagda måste jag erkänna men, underlaget där tillåter oftast inte lika mycket ridning och inte heller i alla gångarter.

Vad tycker ni om anlagda ridvägar & stigar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0