Bakdelsvändning eller framdelsvändning?

Hej där!

En sak jag märkt/märker rätt ofta är att folk blandar ihop bakdels & framdels vändning. Jag till ett exempel, när jag inte tänker på det, är stressad eller liknande så blandar jag enkelt ihop dom, haha!

Egentligen är det "tvärt om" och bakdelsvändning betyder att framdelen vandrar runt bakdelen. Tvärtom med framdelsvändning, då vandrar bakdelen runt frambenen. Rätt lustigt ändå.

Kom och tänka på detta när jag läste i en uppslagsbok, hahaha!! Vilken morgon asså, men alltid bra att ha egentligen, lär sig saker utav den faktiskt... (häst-uppslagsbok)

B L A N D A R   N I   I H O P  B A K D E L S V Ä N D N I N G A R   &   F R A M D E L S V Ä N D N I N G A R ?

 

Kan ni gissa vilken som är vilken? :)

Kommentarer
Postat av: frida

Haha nej verkligen inte ;s

2011-05-07 @ 18:06:43
Postat av: Niklas

jodå! =)..

bild 1 bakdelsvändning och bild 2 framdelsvänding? (A)

2011-06-28 @ 16:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0