Härlig men kall dag!

Hej!

Har vart hemma ett tag nu sen stallet. Åkte dit vid halv 1 och samtidigt så kom även Daniella. Så vi fixade iordning buren till kaninen som är hur söt som helst. Men den är söt på ett lurvigt sett som jag sa i stallet. Men Daniella oc carina ska klippa den snart för den har massa tussar som hänger var stans. Riktigt synd om den kaninen, fattar inte att det finns folk som bara kan lämna en kanin ute i skogen!

Iallafall, idag blev det ingen fotografering, tyckte att det var kallt att fota med en klänning. Det var varmt ena stunden men när blåsten kom så blev det is kallt. Kepsen och Spike fick på sig sina täcken igen, det skulle troligtvis bli minusgrader på nätterna och det gillas inte...

Nu till ridpasset, Chilli skoddes idag på ena hoven för den andra skon var lite lös och Dennis sa att det inte var några problem med att rida så då passade vi på att fota lite vid ängen, jag fotade Daniella med klänning och hon fotade lite när jag red.

Det var väldigt härligt att få komma ut en stund, men det skulle vart mycket bättre om det inte blåste så mycket som det gjorde idag.

Rätt nöjd med dagens ridtur. När jag red lit på ängen så ville han inte riktigt lyssna på min innerskänkel, han drog säg gärna inåt hela tiden så fick jobba väldigt mycket med det. Lite bättre blev det och det fick vi nöja oss med för sen skulle vi rida hemåt igen. Tog även några härliga galopper, hade honom i en kort kort trav innan jag fattade galopp. Tog ett par steg galopp saltade av och gjorde en ny fattning. Kepsen var riktigt duktig idag, lyssnade bra och gjorde det mesta jag bad honom att göra. Arbetade sen på en annan äng i ca 10 minuter. Där gick han hur fins som helst, fint i form, höll ett bra tempo. Kan inte bli bättre?

Daniella tog några kort som sagt men dem blev inte så bra hehe. Men några ska ni få!







På något sätt så funkar det inte att spara dem andra bilderna Daniella skicka. Men ska försöka ordna det tills imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0