Några frågor

Hej!

Fick in några frågor från en tjej som jag tänkte svar på, självklart svarar jag bara på dem som var till mig och sen förhoppningsvis så ska Emelie svara på dem.

Amanda om Dags att ...:

1.Är ni oskuld?
2.Varför skriver du inget om spike mer?
3.Vad är eran älsklingsfärg på hästar?
4.Vad tycker du om sporrar?

Bra blogg, men uppdatera meeer!! :)

Svar: 

1. 

2. Varför jag inte skriver mer om Spike är för att jag inte rider honom längre. Många av er läsare är väll glada att jag har slutat rida honom eftersom vissa trodde att han skulle få ryggproblem. Hur kommer det sig att jag slutat då? En annan liten tjej som var medryttare på lilla Agnes kände att hon var för stor för Agnes, dessutom skulle Agnes flytta så då frågade Jaana om hon ville börja på Spike och så blev det. Dem provred honom och dem ville vara kvar. Sen är det Kepsens förra medryttares dotter som också rider Spike. Det skulle vart jätte jobbigt för Spike om det var 4 olika som red Spike varje vecka, 2 medryttare, Jaana + jag. Så då var det mer rättvist att jag slutar på honom, och det är ju bra för Spike också. Då får han några i "rätt" storlek som rider honom. Men kommer sakna den plutten.







3. Jag gillar dem flesta färgerna, har inte direkt någon favorti om jag säger så. Men dem färgerna som är lite högre på listan är nog skäck, isabelle, black, skimmel. En åsikt som jag har är att exitören också spelar roll när det gäller färg. Men inte mycket men en liten del. Tycker jag fel?



4. Hm, vad tycker jag om sporrar. Är både för och emot det faktiskt. Själv anväder jag aldrig sporrar. Har sett mycket på tävlingar att vissa hästar har sår efter sporrarna och det är inte rätt. Om man inte kan använda sporrar på rätt sätt ska man inte använda dem alls.
Om jag skulle använda sporrar så är det dessa som jag skulle använda.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0