Rolig hoppövning

Hej!

Tänkte tipsa er om en hopp övning. Har aldrig testat den men den ser väldigt rolig ut för både häst och ryttare.


En väldigt fin paint bild men ni kanske fattar. Man börjar då med att komma i trav och komma rakt på och hästen ska vara rakställd över. Travar över bommen och hoppar sen över det lilla krysset. När hästen landar ska hästen fatta galopp och ta ett galopp steg och sen över oxern. Under den här övningen måste man hålla ett bra tempo och ryttaren för öva sin balans före, över och efter hindret. Efter krysset är det viktigt att man har en bra balans. Efter hindret ska man hålla en rak väg. Natruligtvis kan man lägga till hinder om man nu vill det. T.ex lägga till ett räcke efter oxern, ca två galopp steg efter. Eller sätta ett till kryss innan oxern så det blir studs innan. Du kan helt enkelt göra hur du vill. Men det är viktigt att man tänkter på att hålla ett bra tempo så att avstånden blir rätt.

Det här är en övning som jag jätte gärna vill testa någon gång med Kepsen. Får se om det kanske blir det nästa hoppning jag har med hoppning? You never now.

Senare ikväll eller imorgon kommer det ut en dressyrövning! Så alla dressyrryttare håll ögonen öppna!



asså jag måste sluta rida med öppen mun! Blir så när jag är koncentrerad, händer att tuggan kommer fram också!
Foto: Olivia Govik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga ut några övningar för galoppombyten?

2011-05-19 @ 20:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0