Vet inte vad jag tycker

Hej!

Har nyss ätit efter en lång dag i stallet. Det blev en tur i volvoskogen och sen en liten stund i paddocken. Maja hjälpte mig lite under tiden jag red och gav några bra tips. Kepsen var VÄLDIGT seg och ville inte riktigt trampa under sig. Blev lite bättre till slutet. Övade sen på galoppombytet, har haft svårt med det när jag övat på det men idag funkade det faktiskt. Fixade till 2 galoppombyten, bättre än inget. Fick även testa chilli lite och göra några galoppombyten. Jäklar vilken skillnad det var att rida på chilli än Kepsen. Chilli hade en jätte smal bog och hals och det kändes inte alls bra. Kepsen har ju ändå en "hals" eller hur jag ska säga. Men chilli var jätte enkel att få ner på tygel, han ville helst gå ner lite för långt men det gick bra ändå. Galoppombyterna gick bra och han bytte jätte bra, fick en bra balans över också. Gjorde små små volter i galopp också och sen skrittade jag av. Så länge som jag red Chilli fick Daniella trava ett par varv och sen skritta av honom.

Tyvärr så glömde jag kameran hemma men ska ta massa bilder imorgon och på Söndag!


Kommentarer
Postat av: daniella

Vaddå inte alls bra? :o, Att han går ner långt gör inte så mycket betyder bara att han slappnar av.. Bara han inte '' krullar '' sig om du fattar vad jag menar...

2011-05-13 @ 22:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0