Angående tävlingen!

Nu när vi har utsätt dem 5 finalisterna så ska vi ju nu ha en frågesport där ni kommer att få svara frågor om oss och hästarna. Eftersom mitt internett just kommit igång så kommer inte frågesporten ut nu direkt. Kanske imorgon, men jag lovar er att den kommer ut innan helgen! Iallafall den här veckan.

Hade tänkt att berätta hur det gick i Fredags när jag hade Kepsen. Nu kanske ni undrar varför jag rider Kepsen hela tiden och det är för att Spike har fått ett "hål" i hoven eller hur man ska säga. Hovslagaren satt och fixade hans hovar i någon timma, och han fick ta bort en del av hoven. Han sa att det inte var några problem med att rida eller så men vi ville ta det lungt så fick ta Kepsen istället. Vi red 20 minuter i paddocken och sen red vi ut. Traktorvägen som vi kallar det har blivit mycket bättre. Dem han lagt på sand/grus så att det är jätte mjukt. Innan var det ju stora vassa stenar så det gick bara att skritta. Vi travade först och direkt när vi kom in på den vägen så började Kepsen att galoppera på stället vilket inte är tillåtet.

Så vi galopperade inte för äns han började trava i normal takt. Väl i galoppen kände man hur dem fick jobba med hela ryggen för att komma fram. Sanden var rätt tung vilket jag tycker är bra så dem kan jobba. Vi red fram och tillbaka, kul kul!

Sen red vi in på någon annan stig och gick över ett stort dike om ni ville veta hah! Vi kom sen till ett hus men vi red bara förbi det, tror man får rida där iallafall hehe! Det var jätte fint efter huset, stora fina ängar. Desutom hittade vi ett terränghinder. Hoppade det inte, vet ju inte om det är okej för Jaana så hindret fick stå oc vänta..

Sammanlagt red vi i ungefär 1,15 minuter skulle jag tro. Nu har han börjat svettas, tråk. Men ändå bra, då vet man att han arbetar fast svetten kommer ju också från värmen som vi har ! Tror faktiskt att det håller på att bli sommar!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0