Barbacka ridning

Hej.

Nu har jag kommit hem och en underbar kväll med vänner väntar på mig. Men måste såklart berätta hur det gick!! Jag är MEEEER än supernöjd. Blev inte som jag hade tänkt/bestämt mig för men blev absolut huur nöjd som helst.

Red ut typ 10 minuter för kände för att rida i padocken hehe... Feffe var klockreeen ute och var duktig som skritta hem, trava och lyssnade på mig. Var väldigt lyhörd på mina hjälper och lyssnade bra.

Sen red jag i padocken ungefär 20-25 minuter, där han gick såååå fint asså! Det här var det mest lyckade passet sen Ferdinand flytta även fast inte passet blev så långt. Iallafall, han gick i form halva passet typ! De har han ALDRIGGGGGG gjort, så berömde hela tiden och feffe var såå duktig. Sen tränade jag lite dressyr, gjorde skänkelvikning som också gick skitbra! Arbetade mycket med att göra halvhalter, altså koncentrera mig på det. Och sen gjorde jag framdelsvändning, det gick också jättebra! Knorren lyssnade bra och var mjuk och fin, ställa han gick hur enklelt som helst, och jag trodde seriöst att jag drömde när jag red idag haha! Asså känslan var bara perfekt och han gick klockrent!

Asså det här ridpasset gjorde dagen och är den bästa starten som första dagen på lovet! Jag är typ överlycklig nu! Haha, kommer vara meeer än glad ikväll känner jag haha!

Tog några kort från hästryggen också haha!



Smakprov, ni får flera i bildbomben! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0