Dagens fråga

Kanske rida med lite mjukare hand!? ;)

Svar; Jag vet mina fördelar & nackdelar i ridningen. Och jag vet att jag har en liten tendens att bli lite hård i handen ibland, men detta är inget som händer vaje pass lilla du?

Jag håller för fullt på att träna bort det, för jag tycker det är fel att dra eller vara vårdslös med hästens mun, jag ogillar verkligen när hästar lider. Och då denna delen är väldigt känslig försöker jag så snabbt och gott jag kan träna bort det! :)

Får väldigt dåligt självförtroende och blir osäker, känner mig taskig om jag varit hård i munnen under ett pass, eller verkligen tagit i tygeln när Feffe dummat sig som mest utomhus, men vi lever i nuet, och det är inget jag ska tänka på... Jag tänker på alla framgångar vi haft tillsammans istället!


I sommras :)   

Och sen är Feffe gammal ridskolehäst, så han har haft några okunniga på ryggen som aa, har dragit lite i munnen på han.. Detta gör att om man inte har en väldigt bra kontakt och sammarbetar med han ordentligt blir ridningen "förvärrad", just därför vill jag ha tyglar med knutar, om jag får lov att kalla dom det ;)

Kände att det blev ett rätt långt svar, hehe!

Tack och hej. Måste tacka för att ni kommenterar så flitigt! Läsarsiffran har stigit igen och jag har fått mycket mer blogglust!


Kommentarer
Postat av: victoria

det kan man faktiskt också träna bort, fastän hästen har varit ridskolehäst. min häst var också ridskolehäst+gick på pessoabett snyfft men det har jag tränat bort så nu svarar han jättefint, fast det gjorde han redan efter ca 4, 5 månader. så man kan inte skylla på att andra ryttare har ridit hästen dåligt, om det inte är så nära som 1-6 (beroende på hur länge hästen blivit dåligt riden) månader ungefär :)

jag undrar också vad domdär sakerna på tyglarna heter, kanske något ni kan blogga om? ;)

2011-04-01 @ 19:40:46
URL: http://victoriaaulin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0