Dagens fråga!

Hej!

Då var det dags för dagens fråga!
Fick ännu en kommentar om Spike och mig, lite tråkigt att folk inte fattar?

Felicia:

uppfattade aldrig varför du står upp precis innan unghästen ska fatta galopp???

Svar: Som jag sagt tidigare så är det enklare för honom att fatta galopp när man står i tvåpuktsits. Eftersom unghästar inte har lika mycket muskler i ryggen än så blir det ännu enklare för dom att bära upp ryttaren, om man står upp i sadeln. Jag har innan suttit ner men det blev svårare och ha ville helst bara öka traven, så då kom min kompis med ett tips om att jag skulle stå upp och det funkade bättre, han fattar nästan direkt nu efter att jag började med det, men gör det verkligen inte varje gång. Ni har liksom bara sett en video när jag står upp, om ni kollar på andra när jag rider Spike så sitter jag ner oftast!!!

Hoppas du fick ett bra svar och förstår nu varför....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0