Dagens pass

Hej

Tänkte berätta lite om dagens pass på Ninisen!

För det första gick vi i en jättelerig hage hur långt som helst, och när vi kommer fram till Nina och ska ta henne nästan.... Så springer hon iväg i full galopp, gör rätt många glädjeskutt, sen ställer sig vid ingången till hagen och väntar snällt på att vi ska ta in henne! haha, så vi fick gå tillbaka hela vägen... Klicka här för att se hur hon dampade i hagen typ.

Spolade av henne lite, rycktade. Just nu ska vi testa en bomlös sadel vilket jag inte gillar hahah. Men så farlig var det inte att rida med den, eller jag gled lite i den och jag hade inga benstöd så kunde hålla benen stilla så bra heh. Nina var väldigt pigg och ville helst rusa i traven så arbetade mycket med att få en bra och lugn arbetstrav. Fick till det ett par gånger men måste verkligen öva på det här ofta, eller aa varje pass med någon annan kombenation. Övade även på uppsittningen, gick jätte bra enligt mig, första gången dorg hon öronen bakåt men resten av gångerna brydde hon sig inte, och hon flyttade inte på sig. Hon stog snällt och väntade och undrade när jag var klar, ska du upp i sadeln eller ska du stå där nere?

Prövade även det vid stallet, där gick det lite sämre, hon blev sur och tyckte att det räckte. Drog bak örenen och högg i luften. Sen var stalldagen klar, fixade henne en stund efter och sen åkte jag hem.

















Sen fick vi besök av katten, hihi! Såå gullig, Anna hoppa nästan på den när hon hoppade av Nina ;)










Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej!



Vill bara säga att du ser ut och vara lite hård i handen på de flesta bilderna, försök vinkla upp händerna så de är raka och rid mer med lillfingret istället för hela handen, det hjälpte mig!! :D Kram, har hästen varit en travare? Hon ser verkligen ut som en varmblodstravare! :)

2011-04-02 @ 23:18:27
Postat av: Sabina

Det såg ju ALLT annat än harmoniskt ut......

2011-04-03 @ 12:27:25
URL: http://elevating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0