Dagens ritt

Hej!

Idag gick det det hyfsat bra, eller när jag skulle ta in Nina så gick det inte alls bra. Blev sjukt irriterad och arg. Först när jag kommer så ser jag att Nina står längst bort i hagen så tog på mig stövlarna och började gå mot Nina. Väl framme så små gnäggade Nina och gick ett par steg med mig. Men sen stannade hon och ville inte lämna sina kompisar. Så hade en lite dragkamp med Nina och sen tog jag grimskaften och smällde till lite. Det gillade inte Nina så hon gick motvilligt med hah! Sen så kom vi till en uppförsbacke, så släppte henne så att hon kunde springa upp, ville inte direkt ramla när jag gick uppdär, det var inte lite lerigt heheh. Sen när jag ska ta Nina där uppe så kommer alla andra hästar i fult sken och Nina hänger med sen när dem kommer upp.

Men Nina stannade sen etfer att galopperat hälften, hon kollade mot mig och väntade på att jag skulle ta henne. Sen kom alla andra hästar igen. Så försökte få tag i Nina ett bra tag i hagen, men hon sökte sig hela tiden fram till mig men alla andra hästar följde efter hela tiden så fick inte tag på henne. Så när alla hästar hade lugnst sig tog jag tag i Nina. Och ännu en gång så kom vi bara ett par steg och sen stannade hon, men orkade verkligen inte mer så smällde till henne ordentligt med grimskaften och sa till med en ganska mörk röst. Hahha, om ni hade vart där så var det som att nina tänkte, oj, hon kunde visst blir arg. Riktigt arg, bäst att man följer med.

Borstade bort all lera och sen var det bara att sadla. Sur som vanligt vid sadlingen men det får man stå ut med. Det märks att uppsittnings träningen har gett resultat. Idag stog hon helt stilla och hon drog inte ens bak öronen. Dessutom så var det ingen som höll i henne eller något. Blev riktigt förvånad. Red bara i ca 25 minuter idag för vi skulle iväg på middag. Men nästa vecka blir det lite hårdträning, om det är fint väder hahah!



Tog ett par bilder idag men det kommer senare eller imorgon när jag är hemma! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0