?

Hej

Har ofta tänkt på det där med hur enkelt allt hade varit om man hade föräldrar som var häst/ridvana..

Det är lite synd att inte jag har det, allt hade underlättat om föräldrarna förstår vad hästar handlar om och vilket ansvar man har, mina tror att allt är så enklet & dyrt.. Det är det enda.

Jag hade varit mer än glad om min mamma tex hade kunnat hjälpa mig med min ridning, eller bara funnits till hands i stallet om jag hade behövt hjälp med något. Just detta är också varför de inte vill köpa häst heller, för de inte kan något. Och sen är dom ändå dumma nog och stannar hemma framför tv istället för att hänga med till stallet för att lära sig saker, jaa.. Vad ska man säga, föräldrar är inte så smarta som dom tror.


gammal bild från våren 2010.

Dock har min mamma ridit lite under somrarna på islandshästar och hon vill faktiskt prova att rida Feffe, haha! Även fast hon inte kan nångot, och sorligt nog har jag inte tid och tålamod att lära ut till henne. Såklart får hon prova att rida också, men det har liksom aldrig blivit av att hon hänger med, eftersom vi inte träffas lika ofta och dessutom för att allt annat i livet krockar med ridningen, finns massa andra saker hon ska göra.

Pappa har varit en trogen chafför till och från stallet, främst när jag & syrran gick på ridskolan, när jag sen började på Svante så åkte han faktiskt rätt ofta ut för att titta på när jag fixade och donade, och för att ge svante morötter och cola, haha! Efter det, när jag bytte till Feffe blev tyvärr besöken färre, men han kom fortfarande, fast nästan bara när linnea skulle få skritta & trava lite på Feffe.

Men på något sätt har alltid hästarna gillat pappa, dom blir så harmoniska & liksom lugna & nyfikna när han är med, det kanske gömmer sig en hästmänniska inom han? Synd bara att han är allergisk & har astma, det är en stor del till varför han stoppat upp med hästbesöken :(

Har ni hästvana föräldrar, fördelar och nackdelar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0