Förlåt på riktig och glad påsk!

Glad påsk att läsare!

Förlåt för den dåliga uppdateringen men har inte haft tid. Igår var jag i stallet hela dagen och kom hem ganska sent så orkade inte att blogga, tyvärr. Och idag har jag vart hos Nina och ridit. Nu sitter jag hos min moster och ska ha en liten påskfest så det blir inte den bästa uppdateringen hehe. Men kommer skriva 1 inlägg till där jag skriver om dagen hos Kepsen.
Idag var jag somsagt hos Nina. Mockningen, fodret, kraften tog inte alls lång tid. Så skyndade mig att ta in Nina innan hon han rulla sig. Hon var inte direkt glad när jag skulle hämta henne. När hon såg mig började hon gå ännu längre bort. Ropade på henne och visade att jag hade ett äpple så då stanna hon, men efter några sekundrar så började hon gå igen, fast jag var lite snabbare än henne så gav henne äpplet och började gå mot stallet. Hon stannade ett par gånger så att jag fick dra henne men bättre den här gången än dem senaste.

Borstade igenom henne ordentligt och klippte även lite av hennes man. Såg nämligen några längre tussar så klippte bort dem. Nina såg faktiskt ut att njuta när jag borstade henne. Efter att ha ryktat henne i ca 30 minuter började jag att sadla och bytte även till ett annat minte bätt, det andra var lite stort. Hon gick mycket bättre när jag hade bytt till ett mindre.

När pappa kom så hjälpte han mig lite med att ta fram ågra markbommar. Övade på tempot, så hon inte rusade över dem. Sen längde jag bommarna så att hon travade med två travsteg emellan. Hon var jäkligt pigg då och ville galoppera över dem, hon rustravade inte men man kände att hon ville fatta galopp. Busig som hon var så hoppade hon över den första bommen, gick fint över den andra och hoppade över den sista. Lite efter är hon allt. Men efter ett par gånger fattade grejen haha!

Red i ca 1 timma och 15 minuter. SVettig liten dam.
Tog några kort men har inte med mig sladden till kameran så kan inte visa er dem nu. Bilder kommer imorgon, även från igår och såklart kommer massa bilder när jag ridit Kepsen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0