Försenat inlägg!

Hej!

Som ni märkte hann jag inte blogga igår om hur det gick och vad vi gjorde, men det kommer nu, så nu behöver ni inte vänta mer!

Daniella hjälpte mig med höt och sen lite med mockningen. Det såg ut som att en bomb hade släppts i bådas boxar. Det var verkligen fullt med skit och hö som dem inte hade ätit upp från morgonen. Så det blev en rejäl mockning, men det tog ändå ganska snabbt!

Sen var det dags att hämta hästarna, hade verkligen tur idag för Kepsen hade inte rullat sig i leran, för en gångs skull så hade han rullat sig i gräset, det var bara lite lerfläckar på halsen och lite på magen. Nu kanske ni undrar varför han fick det på magen ( sidan av magen) , och det är för att dem står utan täcke! Det är possitivt men ändå negativt för Kepsen rullar sig hur mycket som helst!

Sen blev det ridning, vi red mot golfbanan, över vägen och red runt lite där, nu hade dem även gjort om så att man fick rida på en väg som man inte fick rida på, så självklart red vi lite där. Jätte fina vägar var det, men det gick bara uppför hela tiden, så det var mycket nerför sen. Vi tog det väldigt lungt igår för vi red långt, så det blev mest skritt och trav, vi travade en länga, sen skrittade vi två längor, svårt att förklara men ni fattar säkert!

ÅHHH! Jag tror aldrig jag vart så rädd som jag var igår, för red in i skogen för Kepsen dampa lite, och det var ingen smart idé för när jag kom rakt så sligrade det en orm framför mig, Kepsen brydde sig inte men därimot jag, har verkligen förbi för ormar så skrek till och höll på att dö typ, eller daniella sa att det typ såg ut så hahaha!

Väl hemma i stallet var hästarna lite svettiga under sadeln så vi spolade av dem och sen fick de torka en liten stund tills vi hade lämnat sakerna, sen släppte vi ut dem i hagen så dem fick torka det sista där med sina kompisar och "gräset".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0