Gårdagens uteritt.

Hej!

Igår hade jag ingen tid alls till att blogga, gjorde några tidsinställda men sen blev det inget. Som jag skrev innan så var det väldigt stressigt i skolan, blev faktisk inte klar med min ritning men det skiter jag i nu.. Men under  eftermiddagen blev allt bättre. Allt började med att man typ dog av skratt och sen åkte man till stallet. Hade lite bråttom idag, såklart så strulade stona lite vid insläppet och sen strulade det när vi skulle leda in valackarna. Harry ville inte komma in och började gå åt det motsatta hållet. SJälv kunde man inte hjälpa till eftersom att man höll i två andra hästar som stod och kliade på mig.

Men efter insläppet så var det bara att fixa höt och sedan börja borsta, det fick blir en snabb borstning eftersom att jag skulle möta upp Emelie och några andra. Vi red bort mot skogen och red lite där inne och sen red vi tillbaka till stallet. Kepsen var faktiskt jätte duktig ute. Han steppade inte en ändå gång, inte ens vid en backe där vi brukar galoppera. Han var faktisk lite för seg men bättre det tycker jag. När vi kom tillbaka til stallet så red vi lite i paddocken för vi hade bara vart ute i typ 30 minuter skulle jag tro. Övade mycket med tempot, speciellt i galoppen. Försökte gång på gång så att han skulle gå i kort kort samlad galopp. Och till en början gick det inte alls bra! Han galopperade på bra och ville inte alls sammarbeta. Men efter att Daniella gett mig ett tips så gick det bättre och bättre. Till slut kunde vi galoppera på en liten volt men han saktade av lite i början av volten men en bra början tycker jag. Så det är något vi ska fortsätta att öva på.

Sen efter att vi hade ridit så ville en tjej i stallet ha hjälp med sin unghäst,hon ville att jag skulle "hänga" lite över henne. Men tyvärr så blev det inget då hon var tvungen att skynda sig hem eller något.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0