gnägg, gnägg, gnägg.

Hej!

Kom hem för en stund sen från Nina. Åkte dit vi halv 11 skulle jag tro. Tog ganska snabbt att göra iordning sakerna, mockningen var lätt och höt var färskt så det var bara att stoppa ner i påsen.

När jag skulle hämta Nina i hagen så kom hon skrittandes mot mig och gnäggade, så söt!
Innan jag tog ut henne ur hagen så gick jag till badkaret så att hon fick dricka. Hon var riktigt törstig och det sa bara slurp hahah. Idag stod vi ute och fixade, hon hde bara rullat sig lite så det var inte så jobbigt att borsta men hon var jätte dammig.

Nu över till ridpasset. Skrittade ut på vägen och lite i skogen, när vi hade kommit än bit så ville hon inte gå mer så hon vände och ville inte alls vända tillbaka. Men efter att jag blivit riktigt arg så vände gick det att vända henne och vi fortsatte sedan upp i skogen. skrittade lite där och sen vände jag tillbaka mot stallet. Red en liten stund i paddocken, ställde och böjde henne.

Sedan så hoppade jag av och tog fram 3 bommar som jag skrittade över. Det var faktiskt bra träning att hoppa av och på. Nu ser man resultat från träningen med uppsittningen! Nu står hon stilla med öronen framåt och väntar tills man suttit upp. 

Idag blev det mest skritt arbete, övade även på halter, skrtta 10 steg sen halt, skritta 20 steg sen halt, och det varierade hela tiden mellan 10-30 steg. Testade även i traven, där lyssnade hon inte lika bra, förberedde långt innan men ändå travde hon bara på hela tiden, gjorde även halvhalter innan. Men det gick bättre i slutet, ridpasset var sammanlagt ca 50 minuter. 


















sötis bild får avsluta bilderna!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0