Gott med glass!

Hej!

Har vart hemma ett bra tag nu men har inte haft blogglusten hehe. Men nu har den börjat komma tillbaka lite. Blev ju uteritt till golfbanan där vi köpte glass. Vi tog det väldigt lungt idag med, skritt två "längor" trav en länga, skritt tvp längor, kort galopp osv.

Kepsen var riktigt duktig idag tills vi kom till golfbanan, han brukar fjanta sig lite där. Tror det kan bero på ljudet när dem skjuter. Fick vända flera gånger men det funkade inte, när jag väl vände tillbaks honom efter han själv vänt så backar han ner i dikena vilket jag inte gillar så jag skänklar fram honom. Men efter ett tag orkade jag inte med det och red tillbaka en bra bit och vände sen på en plätt och travade iväg mot daniella som försökte få fram chilli. Såklart när vi nästan var framme så berömde jag honom och då tvärnita han och vände igen, men då fick han rejäl smäll på röven, och sen gick han fint igen.
Höll sen i båda hästarna och Daniella sprang in och köpte glass, det blev en sandwitch ( stavning ). Sen arbetade vi dem mer hemåt, men nu blev det lite mer galopp, fast korta snuttar hehe.

Galopperade även lite på en äng och han höll ett fint och bra tempo, blev lite trav i paddocken och sen skrittade jag av honom. efter passet var han svettig så spolade lätt av honom och sen gick han gå ut i hagen. Ni kan ju gissa vad Kepsen gjorde direkt när han kom in? Jo rullar sig i leran två gåner hahah, han är inte så duktig på att rulla runt förstår ni!

var i stallet från kvart över 11 till typ 6 idag! Hur länge som helst ju!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0