Grisarna..

Hej!

Kom hem för en lite stund sen. Blev en ganska lång dag i stallet eftersom att jag red båda pollarna. Fixade allt först och sen tog jag in Kepsen. Ryktade han länge idag och det uppskattade Kepsen till en början, men efter att man hade borstat i typ 40 minuter så började han tugga och visa att han var utråkande. Smörjde in han med aloe heat lotion ( jumsken ).Så fick akta mig lite så att han inte råkar sparka mig. Han sparkar inte för att träffa utan han gör det för att han tycker att det är obehagligt. Men när man stått där ett tag ´så börjar han tycka att det är skönt.



Nu till själva ridpasset. Skrittade fram ute i skogen. Var jätte härligt att skritta u skogen i den härliga värmen och solen. När jag kom in i paddocken jobbade jag honom i en låg form och övade mycket på tempot. Själv är jag jätte nöjd med honom. Han lyssnade bra på hjälperna. Idag var det faktiskt första gången jag red i linne haaha! Tycker det är väldigt intressant att veta. Jobbade honom i trav nästan hela passet och sen skrittade jag ut. Tog några små travder, 15 trav steg, sakta av till skritt, skritta 15 steg, trava 15 osv. Det var han jätte duktig med, tills vi skulle vända. Han blev jätte pigg i traven tillbaks hem och man kände att han ville galoppera så satte mig tungt i sadeln.

Hade även en "liten" outfit idag, rött schabrak och röd tröja. Tyvärr blev det ju inga bilder tillsammans, men tog kort på schabraket. Men mobba inte att jag har ett hoppschabrak till en dressyrsadel !










Väldigt seriös bild!








Så här fina blev hindrena Daniella målade!

Skriver mer om nör jag red Spike och resten utav bilderna kommer sen! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0