Hjälp!

Hej!
Har kollat min sparbössa och äntligen har jag sprat ihop till några ridlektioner. Men jag vet inte riktigt när jag ska ha dem? Nästa vecka eller orkar jag vänta ändå tills påsklovet? Vill gärna ha hjälp med det. Hade först tänkt att ha det denna veckan om karro kunde men känner att jag vill rida ett pass i paddocken innan jag börjar träna för henne. Har ju dem senaste gångerna ridit ut, alltså inte så mycket jobbande för hästarna. På Fredag vill jag nog rida halva ute och halva i paddocken och söndagen i paddocken. Känner verkligen för lite jobb i paddocken, antignen dressyr eller kanske markarbete med några "snea" bommar eller hur man ska säga.

Ni kanske undrar vem jag ska träna med och första gången kommer jag nog att träna med Kepsen, och sen kör jag troligtvis varannan gång med dem. Så båda för lite träning, och dels att jag kan få lite mer hjälp när jag rider Spike, saker som jag ska förbättra med. Och en viktig sak som jag vill bättra på är att jag inte ska falla bakåt till bakvalvet. Har sett det på bilder och videos att jag lätt hamnar på bakvälvet, när Emelie har vart med i stallet så har hon hjälpt mig men det funkar inte, jag tror att framvalvet är så stort så att jag "glider" bak. Men vi får väll se vad Karro säger. En annan sak som jag vill "fixa" till är min handställning, har lätt för att vinkla dem inåt.


hahah, här får ni en jätte fin bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0