Ingen sadelgjord...

... till allroundsadeln så red inte i den idag.

Blev iallafall uteritt idag, jag red bort på en anlagd ridväg och sen red jag mot vägen där jag tog en kort galopp. Feffe var inte lika jobbig som vanligt, men fortfarande väldigt på och sånt.

Han tog bettet och var rätt dragig, som vanligt. Och vill VERKLIGEN bestämma, han vände ett antal gånger hemåt men med mycket hit och dit fick jag honom dit jag ville. Efter att jag ridit ut i ungefär 45, skritta jag och trava lite i padocken för att se hur han var med sporrar... (satte på mig om efter uteritten om någon undrar)

Och det gick bättre än förväntat, han lyssnade mer på hela skänkel och var mer uppmärksam än vanligt. Nu behövde jag inte sitta och dirva lika mycket och kunde konsentrera mig på att träna min sits när jag rider lätt, har en tendens att skjutas upp ur sadeln eller hur man nu ska säga och jag kan hamna rätt långt fram, typ över framvalvet. Så idag träna jag på det, gick faktiskt rätt bra, tror det beror på att jag hade smuts på skornas sulor så dom fäste bättre i stigbyglen, haha! Red mer rakt över liksom. Feffe blev allt mjukare och följsammare under passets slut och stälde honom en del, och det gick superfint i slutet. Men blev ungefär en 10-15 minuter i padocken ändå...

Iallafall, är rätt nöjd idag ändå... För han höll inte på lika mycket ute som han brukar :D

Ni får ett smakprov från idag, resten kommer senare!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0