internet

HEJ!

Sitter här hemma hos min moster, måste ha internet för att kunna göra min läxa så då passar jag på att blogga lite. Jag kommer göra några ett inlägg från i Torsdags då jag hade Kepsen och ett inlägg från igår. Jag hoppas att internet kommer så snart som möjligt men jag skulle tro att det kommer tbx på Onsdag!

Idag var jag hos Nina, super härligt väder, lite blåst men det var lite skönt ändå. Mamma fick släppa av mig mitt i vägen till stallet för det hade vart någon lastbil som hade kört sönder vägen, så det var bara att parkera bilden och börja gå mot stallet i mina plast stövlar, hatar dem verkligen haha!

Påävgen dig såg jag Nina, hon hade gjort en fin och tjock lerinpackning. Härligt tyckte nog Nina hehe, inte jag. Fixade sakerna snabbt och sen tog jag in Nina. Idag gick hon faktiskt fram mot mig och sen började vi gå mot ingången, När vi hade kommit hälften så tvärnita hon, hon hade bestämt sig för att inte gå ett steg till, så stod och drog i henne men ingenting hände, så fick vifta lite med grimskaften på sidan av henne men ingen reaktion förutom att öronen flög bakåt. Men efter en lång dragkamp vann jag haha!

Borstade ett bra tag, och damen fäller inte lite ska jag säga. Och hon gillade inte alls att man borstade med piggborsten, öronen bakåt, men när hon insåg att jag inte tänkte ändra borste så brydde hon sig inte, man kan ju inte få bort leran med en mjuk borste hehe. Tyvärr blev det inget ridet i det underbara vädret, fick skit ont i magen när jag borsta så kom ungefär halvägs innan jag fick släppa ut henne i hagen igen:/ Hoppas på sånt här väder nästa Lördag också så man kan ta en tur i skogen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0