Mjukis-sadeln

Hej!

Igår red jag i mjukissadeln, muumin var pigg igår, iallafall ett litet tag. Skrittade fram ute för då gjorde det inget om han travade hem lite men otroligt nog gjorde han inte det ändå! Blev lite glad. Sen red jag i padocken cirka en halvtimme, jobbade honom i traven, där vart han inte så framåt och fick driva rätt mycket idag, men han var dock väldigt famåt och bjöd på sig i skritten, han gick bra där. Tränade på att ställa och red mycket i små volter.

Fick fin kontakt med han idag och kunde till och med få ner han i form i skritten, hehe... Brukar inte få ner honom dom få gångerna jag försöker och kräver det av honom. Men idag gick det :) Hehe, synd bara att han inte ville sammarbeta på samma sätt i traven. Han tog bettet lite, och jag fick verkligen rida för att få till ridningen. 

Även fast han var rätt seg i traven fick jag en bra känsla, och det är det viktigaste, det kändes liksom rätt.

Nu har jag ont i benen, tränade sitsen ju genom att rida i mjukis-sadeln. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0