Nina

Godmorgon alla sköna läsare!

Igår pratade jag med Anneli (ägaren till nina) och hon sa att det inte blir någon flytt just nu. Hon har fixat så att det är någon som tar hand om Nina och även rider henne ibland. Jätte bra är det, för då får Nina röra på sig, hon springer och leker med de andra hästarna i jätte hagen men det är ju inte riktigt samma sak med ridningen. Så idag åker jag och Emelie ut till Nina, blir nog lite ridbilder för idag ska jag äntligen rida ninisen igen!

Känner att det var ett tag sen som jag red Nina. Blir lite övning på uppsittningen då hon har börjat att gå iväg med Anneli när hon hoppar upp, händ ett få gånger med mig också. Det brukar mer vara att när jag först säller mig på pallen så går Nina runt den och då låter jag henne och jag ber henne gå runt den ett par varv tills hon tröttnar och det funkar rätt bra för då står hon stilla när jag hoppar upp. Fast hon är rejält sur när man ska hoppa upp, öronen bak och hotar med huggningar, fast åt ett annat håll. I början i det stallet så har hon även kickat när jag ska hoppa upp. Busen.

Jag skriver mer när jag kommer hem ! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0