Rubrik?

Heej!

Idag red jag i padocken, eftersom emma hängde med var det enklare än att hon skulle springa med brevid, hade jag varit ensam hade nog blivit uteritt, för när jag kom till stallet blev jag sååå sugen på att rida ut, men det får vänta tills imorgon!

Och då ska jag även rida i alruondsadeln, tror jag behöver lite omväxling, har blivit allt för van vid dressyrsadel!

Nu över till passet. Bilderna är smakprov från bildbomben som visas om någon timme!

Jag red i ungefär 1 timme skulle jag tro. Gick rätt bra idag faktiskt, i början av passet fick jag en superbra känsla och det bara klicka liksom! Men allt eftersom blev han segare och segare, och han vart även lite dragig i munnen, eller hur man nu ska förklara det.

Red rätt mycket på fyrkantspåret och övade på att hålla ett fint tempo genom svängarna och ställde också rätt mycket, sen så gick han ner på tygel några gånger i volterna, bara kort stunder men ändå... Såklart satt Emma och typ kollade på min mobil istället för att fota han, så jag skrek på henne hahahah! Neej, men nästan.





Ferdinand var rätt duktig och fick galoppera några varv också, det gillade han! Var rätt mycket fart för att vara han. Men övergångarna till trav vart huuur dåliga som helst.. Han liksom typ slänger sig in i traven typ... Tror det är något vi behöver öva på. Dock var han väldigt fin och mjuk i galoppfattningarna! De gillades!

Från min sida red jag dåligt idag, fick inte till någonting med mig själv och flaxade bara omkring typ haha! Blev bara "nöjd" med mig själv i början, satt väl rätt stadigt och hade bra känsla då... Synd att mina ridskor glider mycket, det påverkar min skänkel när jag har långa läder. Så jag var tvungen att sitta med mycket stöd mot knästödena och verkligen typ hålla fast mig, så blev lite spänd. Skorna gör så jag får dåligt fotfäste och så jag tappar stigbyglarna, och det enda som hjälper är att typ hålla fötterna rakt ut i luften haha!

Men det var ändå ett rätt så lyckat pass, satt lycklig med leende på läpparna under hela tiden och var glad över att ferdinand gjorde bra ifrån sig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0