Satt jag kvar eller inte?

Angående bock-bilden...

Såklart jag satt kvar... Efter den lilla serien så drog han iväg i galopp till ingången igen och ville inte flytta på sig... Så jag hoppade av och sen ledde han på en anlagd ridväg en bit innan jag hoppade upp igen och travade lite.. Sen hoppade jag av, tog profilbilder och ledde honom hem, ville inte att han skulle hålla på och småtrava hemåt... Då blir det massa extra tid som går till spillo genom att behöva skritta honom i padocken.

Dock fortsatte jag inte rida på ängen, eftersom han inte får galoppera fööör mycket... Då blir hans ben varmt, och man kan inte rida på några dagar. Han hade ju liksom redan tagit bettet och galopperat iväg två gånger, då skulle det inte förvåna mig om han tänkte göra det igen, igen och igen... Alltid bäst att vara på den säkra sidan och hoppa av, rida lite lättare och inte riskera att hans ben blir dåligt ;)

Haha, feffe är allt en liten buzig hezt jag rider ändå :D Men det bevisar att han har lite liv kvar i sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0