Sommarhäst?

Har haft funderingar på sommarhäst redan från förra sommaren, tills nu i sommar.. Men tyvärr blev det inget, anledningen till det är för att jag skulle på två ridläger och dessutom ville inte tanten som äger stallet och hagarna inte ville direkt ville låna ut hagarna & stallet till mig. Dock tjatade jag ju inte direkt och om jag hade haft sommarhäst hade jag ändå behöft hitta två hästra, en skulle ju behöva vara som sällskap till "min ridhäst".

Funderingarna har även varit i år och har snackat lite med pappa om det nu under helgen, får försöka övertala tanten med stallet att få låna det nästa år, eller kanske hyra det för en mindre peng... Och då blir jag uppe i dalsland i en månad, ingen idé om man blir där bara en kort period.

Hoppas det blir av, hihi! Men helst hade jag velat ha en kompis där lika länge som hästen, så man hyr var sin häst och är där en månad, rider tillsammans och har det bra.

Dalsland är trots allt ett underbart ställe att ha hästen på.


Ena hagen




Ena hagen.




Andra hagen.


Vattnet som ligger typ 200 meter bort, mysigt eller vad?


Tredje och sista hagen.


Stallet.



Dessa bilderna är tagna nu i helgen, och det ser inte alls lika fint ut som på sommrarna. I sommar kommer ni säkert få se en och en annan bild.


Kommentarer
Postat av: Tilda

Ååh, jag bor i Dalsland (på landet i Mellerud) och vi äger en egen strand. Om jag får säga det själv är Dalsland ett ypperligt bra ställe att ha sommarhäst på, jag ska ha en sommarhäst i ett stall där jag redan är med och kör in en 11 månaders shetlandsponny :)

2012-04-06 @ 20:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0