Stigbyglar

Vad tycker ni om de olika stigbyglarna, och vilken utav dom använder ni?












Kommentarer
Postat av: Felicia

Okej, jag rider många hästar och alla har olika x)



De översta: Gillar de inte, utfällningen är jätteseg och hela stigbygeln väger jättemkt och den är inte snygg.



Soft Up: Älskar de! Supersköna, ligger vinklade åt rätt håll om man skulle tappa de, väger nästan ingeting. Perfect!



Sprenger bow balance: Jag rider med de vanliga sprenger, inte denna sorten, men jag älskar de! De ärbäst när man hoppar för då följer den efter foten i språnget och den är bra om man har ont i knän, som jag har för denna sviktar, precis som soft up.



stigbyglar med snodd: Njae, inget speciellt. kommer inte på ngt bra eller dåligt.



Fasta stigbyglar: jag gillar de! Stilrena och snygga i dressyr! Visst ingen säkerhet men man brukar inte ramla av i dressyr. Vissa väger lite mkt så hästen får ont om man tappar de och de slår runt om kring.

2011-04-19 @ 11:27:48
URL: http://carrepip.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi använder inte någon utav dessa stigbyglar utan vi använder 'islandshäststigbygel' till båda våra hästar :) jag tycker att dom är supersköna och väldigt praktiska, visst kanske inte dom snyggaste men,men xd

Annars så har jag inte så många åsikter om dom olika stigbyglarna xd

2011-04-19 @ 15:46:48
Postat av: Sarah

jag använder islansstigbyglar :D

2011-04-19 @ 19:21:57
URL: http://saaraholsson.blogg.se/
Postat av: Frida

2011-04-19 @ 22:44:10
Postat av: frida

jag använder dom som ä nästlängst ner

som har ungefär som ett gummiband :)

2011-04-19 @ 22:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0