Sugen!!!

Hej!!

Sitter fortfarande och pluggar men det vill ni nog inte veta haha! Satt även och funderade över lovet och kom ju på att Daniella skulle fråga karro om hon var ledig någon dag under lovet så vi kunde ha lektion. Längtar verkligen tills jag får ta lektion. Känns verkligen som eveigheter sen någon hjälpte mig med min ridning. Senast var sen jag gick på ridskola, vilket var väldigt länge sen. Självklart så har typ Emelie hjälpt till att påminna mig om saker när jag rider, så som att räta lite på mig, att ta ner hälen, har lätt för att vinkla den uppåt när jag skänklar och rider lätt. Sen öven min handstöllning, typ att jag ska vinkla dem uppåt.

Det blir nog ett dressyrpass men vet inte riktigt med vem. Och det spelar ingen roll för mig heller vem jag tar för kommer att ta den andra nästa träning isåfall. Så jag får träna med båda.

Egentligen hade jag velat ha några hinder och öva lite på galoppsprången, vägen och tempot men det får vi ta nästa gång istället. Är så himla hopp sugen. Känns som evigheter sen jag hoppar på riktigt eller hur man ska säga. Hoppade ett par gånger med Kepsen precis när han hade blivit bra, men det var bara lågt. Måste verkligen börja träna ordentligt så jag kommer någonstans med min ridning, lär mig massa saker när jag rider Kepsen och Spike men vill även höra tips och så från en tränare. Brukar ni träna ofta, isåfall hur ofta?

gammal bild från i somras på mig och sjöstjärnans king! http://heztryttare.blogg.se/
Bild från i somras när jag hoppar king från sjöstjärnans ridläger!
Foto : Olivia govik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0